Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O39n74d50r37a 53G65l21a98c 5245501966692

Největší hodnota každé společnosti jsou její členové, zejména ženy, které jako jediné mohou udržet život, pak děti jako budoucnost a muži jako živitelé a ochránci. Laskavé vztahy mezi nimi jsou pak druhou hodnotou - aby ten život za něco stál.

0/0
8.5.2016 23:29

T71o84m15á82š 20J28e50l32í90n22e14k 5261422668197

Pro mě je to svoboda. Ale ne jen ta moje. Svoboda všech a možnost dělat v jejích mezích, cokoliv chtějí. A nést si za to důsledky. Což už se většinou moc nechce. Ale jinak se o opravdovou svobodu nikdy nemůže jednat.

Jsem ochoten se její části vzdát ve prospěch státu, zejména proto, že ne všichni jsou schopni svobodně žít a potřebují berličku, jiní zase hůl. Aktuálně ale už je ta část hrozně velká, už to z mé strany není dobrovolné a přesto si berou různí dobrodějové stále víc. Nejvyšší hodnotou je tedy pro mě něco, co už dávno, dávno nemáme. Těžko se za to pak bojuje.

+1/0
8.5.2016 14:25

B32o68h87u45m37í58r 91Š43i37m55e54k 3131950434114

Ano, svoboda mizí jedna za druhou! Bohužel i pravicové strany si libují v sociálním inženýrství! A zdá se, že lékaři u nás už nikdy nebudou pracovat svobodně ve prospěch svých pacientů, protože jsou otroky pojišťoven a politiků.

0/0
8.5.2016 15:40

T66o25m33á36š 41J11e83l37í25n41e98k 5911742268707

Pak už to, logicky, nejsou pravicové strany.

Ale ono je to asi nevyhnutelné, jen málokdo půjde dobrovolně delší cestou. Nabízet voličům zodpovědnost znamená nejen prohrát volby, ale nebýt vůbec zvolen. Bohužel ta zkratka, kterou teď šlapeme, je horší cesta. A navrch nejspíš slepá. Ale přece se teď nebudeme vracet. Nejdřív musíme praštit čelem do zdi.

0/0
8.5.2016 16:13

M33i94r85o55s88l40a36v 15C68e20s79t50r 7772370650253

Lékaři nejsou nadlidi, jsou stejně levicoví tak, jako je většinový vzorek občanů. Tedy svobodu mají stejnou, jakou si zaslouží i ostatní.

0/0
8.5.2016 18:43

B53o87h89u55m87í91r 15Š34i18m47e40k 3711140384664

Upoutal mne perex. Ale článek nijak nevystupuje z ostatních hledajících kořeny evropské kultury. Jistě, svoboda je podmínkou tvořivého ducha. Souhlas. Ale proč se tolik bojíme přihlásit se ke křesťanství?

Pokud půjdeme po poselství Ježíše Krista pro člověka obecně, kromě úcty k Bohu, jde o úctu k Pravdě, úctu k druhému člověku, úctu ke svobodě (poslušnost byla preferována později), úctu ke spravedlnosti a později přidaná úcta k ženě vycházející z úcty k bohorodičce Marii. A na tom Evropa stojí, ať je ochotna si to přiznat nebo ne. A tím se také evropská kultura liší od ostatního světa.

:-)

+1/0
8.5.2016 14:08

T27o27m65á31š 59J26e49l54í70n40e20k 5641252618597

Pokud bych se k němu přihlásil, tak bych hrozně lhal. Není ve mně ani špetka úcty k Bohu. Ale pokud v ostatních ano, tak ať si klidně věří čemu kdo chce, pokud potom nebude omezovat nebo ohrožovat ostatní. A přiznejme si, že k tomu mají sklony věřící jakékoliv kolektivní víry, asi pozůstatek z doby opičích tlup.

Abych měl úctu k pravdě, ke svobodě a k druhým (a nechápu, proč jsou v tomto tak často rozlišováni muži/ženy), na to nepotřebuji ničí poselství a posmrtné odměny. Ti co ano ať se jich raději drží, je to lepší než kdyby se pustili ze řetězu a stali parchanty, ale nevydávejte to za jedinou správnou cestu.

0/0
8.5.2016 14:44

B16o98h59u25m55í13r 83Š70i81m41e89k 3601470504984

Ano, je to možné. Ale také možná jen v jedné generaci. Protože poselství pravdy, úcty k druhému člověku, úcty ke svobodě druhého člověka a úcty ke spravedlnosti, které není zavěšené na jakékoliv autoritě, zatím samostatně nefunguje.

+2/0
8.5.2016 15:45

J63a10r40o53s62l33a21v 16L16i97m13a 1425287241

Presne, cim se do urcite doby cirkevni Evropa neridila, pane Simku. To byla cirkev jako "seda Eminence" v pozadi vladnouci tridy. Proto se nedivim otcum Spojenych statu na zakladnim reseni odluky cirkve od statu. Mnoho "fanatiku" jeste dnes se snazi tento zakladni kamen demokracie rozbit.

0/0
8.5.2016 20:13

B77o37h88u72m57í41r 41Š21i87m81e62k 3421550834894

Základním kamenem demokracie je přísná dělba moci zákonné, výkonném a soudní!

Pozorný občan si všímá, že dnešní Církev je jiná!

A pokud vše nevnímá uboze přes hledisko moci, může si uvědomit, že odluka státu od Církve je prospěšná především pro Církev, aby nemusela být státu děvkou. Ale odluka není tím základním kamenem demokracie. Je jen základním kamenem nezávislosti státu na Církvi. Ale to je o něčem jiném!

0/0
9.5.2016 11:28

J68a65r11o14s70l75a20v 34L71i98m35a 1945927531

Je zajimave, pane Simku, ze v prvni vete mluvite o zakladnimkameni demokracie. Ten kamen, ktery CR nema. Snad je na papire.

Ta vase posledni veta podporila me mysleni. " Je jen základním kamenem nezávislosti státu na Církvi". Perfektne receno.

0/0
9.5.2016 15:45

SOUTĚŽ

BR17

Dnes je trendy přehnaná korektnost, říká Viktorie Besó. O její knížku si můžete zasoutěžit zde.

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz